Wednesday, June 25, 2014

4 Hari Sebelum

       Esok saya akan pulang ke rumahku syurgaku di Melaka. Oleh itu, pada hari ini, saya berlegar-legar di sekitar fakulti untuk beberapa jam. Semestinya wajib jumpa mamaku dan kakakku. Mamaku memberi bekalan makanan untuk makan di Korea nanti. Erkk..terkedu ketika itu, jantung berdegup laju. dup dap dup dap.. blushing2 ..wink2..hamboi macam orang bagi cincin nak melamar pula..haha over gitu..terima kasih mamaku.

    Kakakku pula yang best ayatnya "Awak yang nak pergi Korea, saya pula yang risau". Hahaha berdasarkan nasihat-nasihat yang diberikan oleh mamaku dan kakakku terbuktilah mereka pun risau sebenarnya saya nak pergi Korea ni. Masing-masing ceritakan pengalaman belajar di negara orang. Best sangat. Ada yang luggage lambat sampai. Ada yang kerinduan anak..sob3..dugaan mematangkan kita - kedua-dua bagi penyataan yang sama..haha..But for me, from my side diriku berkata : Hebatnya seorang perempuan boleh pergi sendiri belajar di negara orang seorang diri. Itulah mamaku dan kakakku : wanita yang hebat. Hope saya pun boleh jadi seperti mereka. Amin.

     Kemudian pergi ketuk bilik beberapa pensyarah perempuan untuk melawat dan ada juga untuk urusan tugasan (pensyarah lelaki tak ketuk sebab tak berani sebab tu supervisor pun kalau boleh nak perempuan..haha). Ada yang tahu saya nak pergi Korea. Ada yang tak tahu, saya cakap datang saja kononnya Ramadan, mohon restu salam sikit..*feeling bless*

      Selesai urusan di fakulti, saya terus ke Pusat Kesihatan UTM. Alamak tak bawa kad matrik pula! Aduhai. Tapi alang-alang dah sampai, pergi saja ke kaunter. Ala boleh saja. Hanya perlu sebutkan No Kad Matrik. Nanti abang nurse tu taip, keluarlah data kita. Jadi semuanya ok dan berjumpa dengan Doktor. Kali ini tak dapat dengan doktor yang saya dah biasa, maka tak beranilah nak minta ubat lebih-lebih. Hanya minta Paracetamol(Panadol) dan Zyrtec. Peghh hebatkan saya boleh sebut nama ubat tu dekat Doktor. Paracetamool untuk segala sakit-sakit ringan seperti pening, demam dan tahan sakit. Zyrtec pula ubat untuk alergic saya. Saya perlu ingat nama Zyrtec sebab kadang-kadang Doktor akan bagi ubat yang lain (untuk alergic saya) tapi tidak berkesan. Ubat-ubat ini hanya untuk kecemasan saja. Kebiasaannya saya akan bertahan atau tidur. Kalau tak boleh tahan sangat barulah telan ubat ni.

     Ok cerita itu berakhir 1.30tengahari. Ada beberapa perkara perlu diuruskan sebelum pulang ke kampung halaman. wo..wo..wo ..balik kampung..tanam jagung~

No comments:

Post a Comment

Add widget

please add widget