Sunday, June 29, 2014

Hari Kedua : Itaewon

Wake up..wake up..peghhh lapar wei...haha sarapan kanak-kanak tajaan Kamis. alhamdullilah kenyang.

      Now, we are saying goodbye to Chai and Nita at Wangsimni station. Semoga urusan mereka ke Ajou University dipermudahkan. Mereka sudah sampai dengan selamat pun. haha. Kemudian saya dan Kamis yang tak ada arah tuju mulakan kehidupan kami dengan window shopping di Wangsimni Station tu. haha tak beli apa-apa pun. Ada la Kamis sukakan sehelai jaket tu. Agak murahlah juga tapi dia kata kena jimat. emm kuatlah juga iman dia dalam bab bershopping. Kalau saya yang shopping, tak kisah tak makan. asalkan dapat beli yang  best. hahaha

     Then sementara nak tunggu Kamis try jaket-jaket tu. Saya duduk di bangku di tepi dinding. Sekali ada oppa kacak ni duduk sebelah. Dengan selambe saya pun tegur. Tanya di mana nak beli simkad. Oppa ni pandai speaking English sebab dia pernah belajar di Filipina dulu. Sebenarnya dia sedang tunggu girlfriend dia, boleh pula awek lain kacau dia kan. haha Tak kisahlah sekali-sekala kacau orang date. Oppa and his girlfriend pon bawalah kami membeli simkad. Dari satu kedai ke satu kedai. Ok hari sabtu dan ahad tak ada jual simkad. Hari isnin baru ada. Ok tamatlah cerita kami dengan pasangan couple ini. Terima kasih dan sorry disturbing your date. Bye2..



Radhiah : Ok Kamis, kita nak ke mana sekarang?
Kamis   :  Kita try pergi Hanyang Universiti nak? Tengok macam mana. 
Radhiah : Ok. 
Kamis    : Tapi sebelum tu kita balik bilik dulu. Nak ambil map.
Radhiah : Ok, akak pun nak kemas barang kejap. 

Selepas 1 jam kemudian. selepas keluar bilik.

Radhiah : Ok Kamis, kita nak ke mana sekarang?
Kamis    : Apa kata kita pergi Itaewon, sebab esok dah nak puasa.
Radhiah : Ok, boleh kita beli ayam dan daging halal buat sahur nanti. 

Dialog rekaan semata-mata..hahaha 

Selepas keputusan dibuat, kami pun menuju ke subway. Yeay..Itaewon mu tunggu kami datang.

         Sampai sudah di Station..emm nak pergi arah mana ya? Seperti biasa gunakan keselambeaan untuk bertanya arah..ok, pergi ke Exit 3, terus smpai jumpa kedai MR. Kebab belok kanan. Inilah masjid Itaewon, gah di atas bukit...semput nak naik..huhh..

Pemandangan dalam masjid

Pemandangan luar masjid




Oh ya..alhamdullilah dapat berkenalan seorang warga Malaysia di sini. Namanya Ana. Manis orangnya. Dia kerja di sini sebagai babysitter kepada Pak ciknya.


Sebelum pulang kami sempat makan  dan shopping ayam halal. Ok selamat berpuasa semua. 




No comments:

Post a Comment

Add widget

please add widget