Friday, July 18, 2014

MH17

18/7/ 2014 : Hari Jumaat

emm nak menangis..
kenapa mereka kejam..kejam sangat
sesuka hati nak tembak kapal terbang orang lain.

Hari ini saya decide untuk tidak datang kelas. Kedua-dua kelas.(Kelas disini dibenarkan untuk ponteng 2kali. Jadi saya mengambil peluang ini.) Saya ponteng tak hadir kelas sebab semasa hari pertama dalam kelas. Saya ditanya dengan hebatnya tentang MH370. 
Semestinya hari ini perkara yang sama akan terjadi kalau saya datang ke kelas. saya bakal ditanya lagi dengan hebatnya tentang MH71. Oleh itu, saya rasa saya akan menangis ketika menjawab soalan mereka. Sedih sangat kenangkan nasib negara yang selalu diperlekehkan oleh negara lain. Menjadi mangsa. Mentang-mentanglah mereka ada  senjata nukleur. Sesuka hati saja nak buat apa-apa saja. Ini melibatkan nyawa manusia. Manusia membunuh manusia. Keji. Ok tak nak ulas banyak tentang ini. Kita tunggu sahaja keputusan siasatan. 

Jadi saya ambil keputusan untuk tidak datang kelas. Selepas inform kepada kedua-dua pensyarah saya melalui emel dan kakaotalk untuk mohon tidak hadir kelas pada hari ini. Alhamdullilah, mereka seakan-akan faham walaupun saya tak cakap sebab kenapa saya tak datang kelas. Ini buktinya ya..



Saya pun sudah bagi tahu mak kat kampung yang saya tak datang kelas hari ini. Ya saya memang anak yang baik dan jujur.hahaha Jadi saya memanfaatkan masa ini untuk menyelesaikan beberapa tugasan penting yang memerlukan fokus lebih.

Tik tok tik tok petang sudah. Seperti kebiasaan Syarul datang setiap Jumaat. Tapi hari ini dia datang berbuka saja dan tak bermalam sebab tak bawa bekalan baju lebih. Yeay, dua jejaka kacak masak! Sampai licin kita kerjakan. hahaha



Selepas Isyak, kami mengiringi Syarul sampai ke exit 11 untuk ke subway station. Bye-bye Syarul, lain kali bawalah baju lebih boleh bermalam di sini. hehe

Adi : Kamis, Jom lepak-lepak.
Kamis : Jom, dah seharian suntuk kita duduk dalam bilik. Lemas rasanya.
-dialog rekaan semata-mata-

Kami pun pergi beli pau kacang merah dan susu, kemudian duduk di kawasan rehat exit 11 tadi. Banyak jugalah perkara, isu dan rahsia masing-masing yang dikongsi. haha tetiba malam ni rasa sedang lepak dengan kawan yang dah lama kenal. Rasa lega dan menenangkan..cehhh hahaha.


p/s: Stress sebenarnya duduk negara orang kalau tetiba negara sendiri sedang hangat diperkatakan oleh dunia. #prayforMH17 #prayforMH370 

No comments:

Post a Comment

Add widget

please add widget