Thursday, August 7, 2014

Ewha Womans University, Konkuk Univesity dan Children's Grand Park

Hari ini hari rabu, tak ada kelas. Cuti mesti nak keluar jalan-jalan. Hari ini jalan seorang diri sebab dak Kamis nak study, dia ada midterm test esok. Maka kakiku melangkah sakan la. Semalam Hilda (rakan Summer School daripada Indonesia) cakap di Ewha University ini banyak tempat shopping baju yang banyak pilihan dan harga berpatutan. Apa lagi hari ini, terus dengan rasa gembiranya pergi ke sana. Let's go Dora!

1)Ewha Womans University
Subway Ewha Womans University Station, Line 2, Exit 2 atau 3. Sepanjang perjalanan sudah boleh nampak kedai-kedai jual baju dan accessories wanita. Sabar dulu, kita perlu melawat Universitinya dahulu. Selepas masuk bangunan universiti dan berbual sekejap dengan pelajar di sana. Terus menuju ke kedai-kedai tersebut. Wahh syurga, nasib bawa duit terhad, kalau bawa semua duit, setengah jam sudah boleh habis. Yang kelakarnya, semasa membeli-belah di sini saya terjumpa Hilda dan roomatenya. 

Adi     : Hi Hilda, datang lagi kamu ke sini?
Hilda  : Ia, mahu membeli bajunya, semalam pergi dengan lelaki rasa kurang enak untuk membeli,
Adi     : Biasalah..bla..bla..ssssssssssss (gosip wanita) hahahha
*dialog rekaan semata-mata

Pada mulanya ingat nak berjalan saing sekali dengan mereka tetapi mereka baru tiba dan saya pula sudah habis shopping, nanti kena tunggu lama pula, jadi saya pun minta beredar untuk ke tempat lain. Ok nest destination..









2)Konkuk University.
Subway Konkuk University Station, Line 2, Exit 3. Sebenarnya dalam perjalanan pulang daripada Ewha Women University tadi, saya nak pergi ke City Hall dahulu, tapi boleh pula tertidur dalam subway tu, sudah terlepas, emm tak ada rezeki nampaknya. Jadi saya decide untuk ke Children's Grand Park. Untuk itu perluu transit di Konkuk University Station. Maka saya mengambil kesempatan ini untuk pergi melawat Konkuk University yang mana terasnya ialah Art and Design. Siap ada panggung wayang dalam University dia ni. Hebatkan.







3)Children's Grand Park
Subway Children's Grand Park Station, Line 7, Exit 1. 
Suka sebab masuk percuma. Cantik dan besar sangat taman ini. Ramai kanak-kanak dan orang tua. Dalam taman itu ada beberapa bangunan. Saya hanya sempat meneroka satu sahaja tapi tak tahu namanya apa tapi di sini dia memperkenalkan tentang air, peranan air, memproses air, kegunaan air dan semuanya tentang air kepada kanak-kanak. Maka saya menjadi kanak-kanak ribena sebentar. Saya cuba semua aktiviti di sini. hahaha 










Ok sudah pukul 5 petang, perlu pulang segera sebab hari ini kami akan pergi berbuka di Itaewon. Anyeong~


No comments:

Post a Comment

Add widget

please add widget