Thursday, August 7, 2014

Nanta Show, Hongdae Street, Hongik University, Dongyang Mirae University & Myeongdong Market

Field trip kali ini oleh HISS 2014 ialah menonton Nanta Show. Dengan menaiki Subway ke Euljiro 1(il)-ga Station, Line 2, Exit 6, kemudian jalan terus dalam 200 meter dan belok kiri ke Myeongdong gil. Teater tu ditingkat 3 dalam bangunan Unesco. emmm Apa itu Nanta Show? It is awesome and exciting non verbal performance. Duration in 2 hours. Ceritanya berkisar tentang chef yang perlu menyediakan jamuan untuk perkahwinan dalam masa yang telah ditetapkan. Persembahan ini ada komedi, akrobatik, muzikal dan juga memlibatkan penonton. Seronok sangat lagi-lagi bila dia chopping2 dan main drum.


Semasa kami pergi, Black Team yang buat persembahan
Inilah pentasnya

Setelah habis show, kami berjumpa dengan pelajar Indonesia. Jadi kami decide untuk pergi berjalan-jalan di Hongdae Street. Menaiki Subway ke Hongik University Station, Exit 9 dan jalan kaki 5 minit. Di sini tempat seniman menjual hasil seni mereka seperti lukisan, barangan jahit tangan, Handbag yang handmade dan ada juga orang buat performance. Terdapat juga cat cafe tapi tak masuk sebab puasa.haha lagi ada satu laluan tu penuh dengan grafitti di sepanjang dindingnya. 

Cat Cafe




Di sini juga terletaknya Hongik University, alang-alang dah sampaikan, jom kita bergambar sekejap di pintu gerbangnya.



Tak beli apa-apapun di sini. ehehe Ok time to say goodbye to pelajar Indonesia kerana kami ingin pergi ke bazaar ramadan anak Malaysia. Mereka pada mulanya mahu join tapi tak jadi kerana ingin berbuka puasa di Itaewon. Saya dan Kamis pergi bersama-sama dengan dua orang pelajar UTM yang sedang menjalani praktikal di sini, iaitu Syarul dan Nazmi. Kami gerak bersama-sama ke Dongyang Mirae University.
Menaiki Subway ke Sindorim Station, Line 2 atau Line 1, Exit 1, melintas jalan dan ambil bas nombor 6513 atau 6515 sampai ke Dongyang Mirae University yang terletak di sebalah kanan. Gembira sangat-sangat masa ini sebab jumpa dengan semua warganegara Malaysia. Pelajar-pelajar Summer School daripada Suwon pun ada datang juga. Kami beli makan dan berbuka di sini bersama-sama pelajar-pelajar Malaysia yang belajar di Korea. 
Pelajar-pelajar Hanyang Summer School, Ajou Summer School dan Kookmin Intership

Nasi kerabu
Bazar ramadan Persatuan Pelajar Malaysia Korea
Tak kan datang jauh-jauh hanya pergi satu tempat sahaja? Memandangkan perjalanan yang agak jauh oleh pelajar dariapda Suwon, jadi kami bawalah mereka singgah di Myeongdong Market sebelum pulang ke universiti masing-masing. Oh ya Myeongdong Market ini saya telah pun cerita di entry tips nak beli souvenir murah di korea.

1 comment:

  1. assalamualaikum hi.. i love your content. helpful utk kami nak buat trip and outreach dkt situ. tqsm. kalau x kisah, saya igt nak tnye raadhiah tntg seoul if needed.

    ReplyDelete

Add widget

please add widget