Wednesday, August 6, 2014

MMCA, National Museum of Korea & Buk Seoul Museum of Art

Untuk kelas pertama saya, Visual Art for Elementary School Teacher banyak membuat lawatan ke museum-museum. Dr Oksun Lee dan kami classmate semua menaiki subway untuk ke musem tersebut. Best la juga sebab museum di sini ada sediakan aktiviti yang menarik jadi tak bosan sangat. Tambahan pula semua pelajar subjek ini dibenarkan masuk secara percuma..jimat duit poket eden..yahooo ^_^

1) National Museum of Modern and Contemporary Art (MMCA)
Subway Angguk Station, Line 3, Exit 1, Jalan kaki sikit dalam kira-kira 10 minit da jumpa MMCA ni. First impression tentang MMCA ni punyalah besar museum ni, ada 3 bangunan. Biasanya muzium kan sinonim dengan benda-benda lama, tapi di MMCA ini cantik dan moden sangat bangunannya. Nama pun muzium art, jadi banyak hasil seni dipamerkan di sini.




2) National Museum of Korea
Subway Ichon Station, Line 4, Exit 2. Antara ketiga-tiga muzium, saya paling suka muzium ini kerana dia memang hebat dan terdapat banyak aktiviti di sini pun menarik seperti mewarna atas kipas. Besar jugalah muzium ini.  Ada terdapat jenis koleksi khazanah dan harta karun lama. Teruja jugalah tengok.






3) Buk Seoul Museum of Art
Subway Hagye Station, Line 7, Exit 1. Muzium ini agak kecil daripada dua muzium tadi. Tetapi yang menarik di muzium ini banyak lawatan kanak-kanak sekolah tadika yang datang. Comel-comel sangat. Mungkin sebab di muzium ini ada pameran tentang robot pada ketika itu.  





No comments:

Post a Comment

Add widget

please add widget