Tuesday, August 5, 2014

Kelasku di Insadong Street

Hari ini untuk kelas saya yang kedua, Media Construction akan diadakan di Insadong. Prof Park dan classmates semua menaiki subway untuk ke sana. Subway Angguk Station, Line 3, Exit 6, jalan dalam 100 meter dan belok kiri.

Insadong ini tempat barangan antik. Jam lama, pasu lama, ceramik lama, tembikar lama, pakaian tradisional dan semua barangan antik terdapat di sini. Tujuan kami ke sini adalah untuk mengambil seberapa banyak gambar. Jadi semua classmates membawa kamera DSLR masing-masing kecuali saya dan Jay. Jadi kami berdua hanya menggunakan kamera smartphone kami. Bolehlah daripada tak ada ye dop.

Prof Park cakap, "Stop talking and go snap the picture"... untuk membuat video atau filem kita perlukan idea, kita tak perlu nak bercakap-cakap atau bercerita untuk mendapatkan idea filem kita. Tetapi kita perlu pergi keluar ke lokasi untuk mendapatkan idea. Mulanya saya pun tak berapa percaya keberkesanannya. Jadi saya hanya snap gambar-gambar yang saya rasa menarik. Apabila sudah pulang, saya transfer gambar ke laptop dan lihat kembali. Selepas teliti dan organize semau gambar mengikut kategori, saya dapat idea untuk video saya. Esok Prof Park nak tengok gambar dan cerita idea video. Jadi saya sudah siapkan storyboard dan skrip. Ok done for today.

Oh ya lupa nak kongsi gambar di Insadong. tada..








No comments:

Post a Comment

Add widget

please add widget